NORTHSICKS – Fusions Of Evil

Kiadó: Edge Records

Weboldal: myspace.com/north6

Kiadás éve: 2009

Stílus: Metal

 

(scroll down for English Version)

 

A Bozsik “Cucu” Gábor (gitár), Bölcsföldi Zoltán (ének), Győri Ádám (dob), Kapitány Bernát (szóló és akusztikus gitár) és Luczo Roland (basszusgitár) felállású hazai csapat a progresszív thrash metal és hardcore ötvözete mellett tette le a voksát, megspékelve ezt modern metal és más stílus jegyeivel.

A nyitó Day After day egy rövid “intro” hátán kúszik be, majd vált át egy jól kiszámított lüktetésbe. Súlyos, erős riffek bukkannak itt fel, a témák jók, bár akad egy-egy hézagos rész, ahol meggyengül az egység. Ugyanígy állunk a rövidebb, dallamos énektémával is: míg a karcos, hörgős ének karakteres, addig a dallamoson van még mit csiszolni – de az út jó felé visz -.  Dallamos keretbe van az egész ágyazva, figyelemfelkeltő, ötletes darab. Az Over & Over egy teljesen más világot idéz kezdésként – zeneileg nehéz is behatárolni a hol gyenge, hol erős alapokkal rendelkező zenét, amelyre dallamos/karcos és hardcore éneket, ráadásul a vonós hangszeren közreműködő Fajd Gergő kompozíciója is színesítette a számot. A nyitás felépítése gyenge, a határozott folytatás azonban itt is megvan (bár akad egy-egy sablontéma, a végére összeáll rendesen), igényes témavariációk képében. A Brother ismét a tört ritmusok felé hajlik, metalcore hangzás dübörög, az ének kettős, amiben a dallamos ének is nagyon a helyén van. A témafelépítések itt is nagyon nyíltak, épp ezért jól üt az egész egysége, nincsenek felesleges sablonok. Közepes dal, de tele energiával, fájdalommal és dühvel. Dinamikus, pontos játék szól végig, a fiúk megmutatják mire képesek: a fő verzék között izgalmas betétek bújnak meg.

A You And Me egy érezhetően metalcore alapokra épített szerzemény: jó tempója mellett jól ötvöződnek a különböző stílusok elemei egymással. A gitárok érdekes játéka feszes, szaggatott – mégis örvénylik, mint egy gigantikus vihar. A dallamos ének határozott, épp ezért baj, hogy kicsit hátra került. Igazi headbanger nóta ez, kiszakított pillanatokkal, körbefutó, villódzó képekkel: kapaszkodás a semmibe. A Dreams-ben Bodnár Péter szintetizátorjátéka adja az egész szerkezet keretét. A finom dobjáték, az akusztikus gitártéma, a suhanó ének könnyed hajnali kábaság, nekidőlve az autó ablaküvegének, nézve a táguló tájat. Játék a múlt mozaikdarabjaival. Keserédesen emészti fel az elektromos gitár hanghadteste az érzéseket, belerohanva a napfelkeltébe. Egy különlegesség után ismét vissza a kőkemény metal riffek dzsungelébe! A Cocaine zúzós témái, a jól megvariált refrénnel – dallamos ének mellé némi effektezett narráció – rendesen feltekerik a hangulatot! Dühös a nóta, ugyanakkor tele van megszelídült betétekkel, úgy mellékesen kissé a SOAD-ra emlékeztet…nem mondanám azt, hogy nagyon kiemelkedne ez a dal a stílusból, bár halovány erősségek vannak itt is. A Force Of Influence folytatja a sort, kissé visszanyúlva az old-school alapokhoz, erős, karakteres jegyekkel operálnak és fele-fele arányban oszlik el a sablontémák és az ötletes megoldások részaránya. Vannak kiemelkedő részek, ígéretes elmozdulások, és ez pozitív jel mindenképp. A jó, precíz játék sem hiányzik, a tehetség is megvan, úgyhogy ezen nem kell aggódnunk:)

A Dark Room összerakott mozdulatain nyugszik a dinamikus, pusztító szerkezet. Jól kimunkált basszus és dobtémák, furcsa, nyugtalan gitártémák, absztrakt hangok, mindezt egy kettős ének fejeli meg, úgy, mint egy tudathasadás két oldala. Igényes nóta ez is – kidolgozott, ötletes végig, színes, mély tartalmú. Az előző két számot mindenképpen kenterbe veri lazán, itt nincsenek megkopott hangjegyek. A Fulfillment kezdése kissé elnyúlik – ez a téma nem annyira jó, hogy ennyire ki kelljen játszani, viszont a folytatás annál tökéletesebb A jó gazdálkodás itt is meghozta gyümölcsét: erőteljes felépítés, sokkoló előadásmód, változatos játék, és akkor még nem mondtam el mindent 🙂 A hangzás kemény, karcos, az énektémák is nagyon ott vannak a helyükön! A Hermit-ben (ahogyan a korong utolsó dalában is) Fajd Gergő újfent szerepel, ezzel is emelve a dal összképének hatását. A jelen dal visszafogott részeinél tökéletesen rajzolódó élmény, az erőteljes témák keményebb ütemei között energikus egység képét mutatja. Szürkülő színek, acélkék villanások, egy lélegzetvételnyi levegő – ismét egy jól összerakott darab, amit élvezet hallgatni. A záró Stay is ugyanebbe a kategóriába tartozik – kísérletezős a maga módján, bár a fő alapok megvannak, mégis nyitott, és határozott. Pontos, precíz, kőkemény játék jellemzi, egyedi íz lüktet, miközben hallgatom. A dallamok a helyükön, a kép teljes – és azután csak zuhan, zuhan, zuhan…
Kár azért a pár gyengébb dalért, összességében azért mégiscsak egy korrekt zenét hallhattam, így csak azt tudom jóleső szívvel írni, hogy tegyétek a karácsonyfa alá!:) Reméljük hallunk még róluk!

—————————-

ENGLISH VERSION:

The native band with the lineup Bozsik “Cucu” Gábor (guitar), Bölcsföldi Zoltán (vocals), Győri Ádám (drums), Kapitány Bernát (solo and acoustic guitars) and Luczo Roland (bass guitar) plays a mixture of progressive trash metal and hardcore larded with the spirit of modern metal and other genres.

The opening track Day After fades in with a short intro, and turns into a well calculated beat. Heavy and strong riffs appear here, the themes are good with a few imperfect parts which weaken the unity. This stands for the shorter, melodic vocal as well: while the rattling voice is characteristic, there is much to be practice on the melodic one – but they took the proper road. The whole stuff is embedded into a melodic frame; it is a remarkable and ingenious one. The track Over&Over cites a total different world at the beginning – it’s quite hard to musically define the music with weak and strong bases as well and the melodic and hardcore vocal, moreover the composition of Fajd Gergő on stringed instruments colors the track too. The construction of the opening is weak, but there is a confident continue (it has a few commonplace themes, but in the end they assemble quite well) with demanding variations of themes. Brother bends towards the broken rhythms once more, the metal core sound rumbles; the vocal is doubled with very nice melodic vocal. The themes are straightforward here again which makes the unity hits; there are no commonplace things here. The song is average but full with energy, pain and anger. The play is dynamic and accurate until the end, the guys show what they capable of: there are exciting fills among the main verses.

The You And Me was built on metalcore bases: besides its nice tempo, the elements of the various genres are mixed nicely together. The guitar play is interesting and upright – still they whirl like a gigantic storm. A melodic vocal is confident; unfortunately it’s quite in the background. It’s a real headbanger track, with ripped moments, circling blinking pictures: hang on to nothing. The synthesizer play of Bodnár Péter gives frame to the whole structure. The fine drum, acoustic guitar theme and the slipping vocal are an early morning daze in a car, staring at the enlarging scene. It’s a game with the mosaics of the past. The feelings are bitter sweetly consumed by the sound corps of guitars rushing into the sunshine. After this specialty, let’s get back to the jungle of stone hard metal riffs! The trashing themes of Cocaine, with its well varied refren – melodic vocal with effected narration – wind up the mood properly. The track is angry, with mellowed fills at the same time, which remembers me of SOAD by the way. I wouldn’t say that this song is greatly emerges from the genre; there are faint strength in it however. The Force Of Influence is the next in the line, and reaches back to old school bases with strong and characteristic marks; there are commonplace and clever solutions with the ratio of 50-50. There are outstanding parts, promising movements which are a positive sign. We don’t have to feel the want of good, precise play, the talent is there too.

A dynamic, destructive structure lies on the assembled movements of Dark Room. Well made bass and drum themes, strange and restless guitar themes, and abstract voices with doubled vocal, like the two sides of schizophrenia. It’s a demanding track too – well made, clever one with colorful and deep content. It beats the previous two tracks, no worn notes here. The opening of Fulfillment is a bit long – this theme is not that good, to play that long. The continuation is much better. The fruit of this is powerful structure, shocking performance, diverse play and this is not all. The sound is hard; the vocal themes are just perfect! In Hermit (as well as in the last track) Fajd Gergő has his role once again for raising standard. At the low-key parts of this song gives a perfect experience, shows the energetic unity between powerful beats of the harder themes. Colors turn to grey, flashes of blue steel, and one breath take of air – a well done piece again which is a pleasure to listen to. The ending Stay fits into this category too – it’s a bit experimenting piece; however the main parts are okay, it’s opened and confident. The play is accurate, precise and rock hard, there is a beat of unique flavor. The melodies are okay, the picture is complete – after that it starts to fall.
Unfortunately there are some weak tracks but to summarize it I was listening to straight album, so when I’m writing to put it under the Christmas tree I’m writing it from the heart. 🙂 Let’s hope we will hear from them again.

Tracklist:

1. Day After Day
2. Over & Over
3. Brother
4. You and Me
5. Dreams
6. Cocaine
7. Force of Influence
8. Dark Room
9. Fulfillment
10. Hermit
11. Stay

Pontszám: 8

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár