Kiadó: Relapse Records
Weboldal: www.obscura-metal.com
Kiadás éve: 2009
Stílus: Progressive Death metal
(scroll down for English Version)
A Christian Muenzner (gitár), Hannes Grossmann (üteg), Jeroen Paul Thesseling (basszusgitár) és Steffen Kummerer (gitár, ének) felállású német quartett 2002-ben alakult. A 2006-os „Retribution” után ez a második kiadványuk. Az ex-Necrophagist (Christian és Hannes), és az ex-Pestilence (Jeroen) tagok megállják a helyüket Steffen oldalán, a progresszív elemekkel teletűzdelt death metal zenéjük ütős, komplex, nyers, ugyanakkor dallamos is egyben.
Az első track az Anticosmic Overload címet viseli. Egyből az arcunkba tódul a progresszív elemekben bővelkedő, középtempós nóta, ahol a fő verze mellett számtalan kis technikás betét helyezkedik el. A sound vastag, de tiszta hangokat is hordoz. Az ének hol hörgős, hol tisztább, de minden esetben érthető.
A következő dal a Choir Of Spirits, ami egy dallamos, komplex nyitással fogad minket. A hangszeresek játéka megállja a helyét, végig tartják a tempót, közben színesítik az alapokat. A fő szerkezet egy nyitottabb részt hoz, a felbukkanó tempóváltások, pedig kiemelik a különálló részeket.
A Universe Momentum letarol minden útjába kerülő akadályt olyan sebességgel tör fel. A komplex témák, a gyors tempó, a progresszív death metal tipikus stílusjegyei, a szám pedig ötletes variációkat mutat fel, és hasonlóságot a kultikus Dissection zenekarral néhány elemében.
Az Incarnated inkább visszafordul a ’90-es évekhez, kevesebb technikázást villantanak fel, de ez bőven elég. A basszusgitár játéka nagyon precíz hangokat csal elő, kiemelkedő része a felépítésnek, ami meghatározó módon magára hívja a figyelmet.
Az Orbital Elements akusztikus gitárhangzással nyit, progresszív zenét idéző harmóniákkal, finom játékkal. A dob technikás elemei vegyülnek a basszusgitár futamainak kipontozott részeivel, majd átcsap egy laza hangulatba. Az instrumentális szám önmagáért beszél, aki nyitott a befogadására, az nem fog csalódni.
A Desolate Spheres mélyről tör fel pusztító erejével, itt nincs kegyelem, ez egy mindent felemésztő súlyos zúzás. Az ének hörgése, a technikás brutalitás nyers ereje kifejező, ellenállhatatlan. A dallamos betétek itt sem hiányoznak, a szólórészek pedig ebben a számban is hihetetlen jól sütnek.
A next track az Infinite Rotation, ami egy szintén progresszív komplexitásokkal bíró darab, energikusan lüktetve szólal meg. Vastag sound, keményen odacsapós ritmusszekció, variált tematikák, kipontozott ütemek. Minden egységesen jól szól, az ének ismét érdekes hangeffektet kapott egy-egy helyen.
A Noosphere intenzív, karakteres játékkal indít, tele feszültséggel, ugyanakkor hideg valósággal, jól ötvözve a zenei árnyalatokat, és így a hangulat változását is. Hol egy dallamos rész, hol egy feszesebb, zúzósabb témakör bukkan elő. Ez nem olyan erős szám alapjaiban, mint a többi, de ettől függetlenül nem is rossz, a szóló például itt is meghatározó szerepet tölt be.
A címadó Cosmogenesis ismét a súlyosabb riffekre építi a szerkezetét, megáldva egy-egy jó gyors death metal ütemmel is. Eleven, brutális zúzás ez is, mély énekkel, beteges világgal. Ütős, tempós számot hallhatunk, finom komplexitást, szaggatott kiállást. Minden a helyén, ötletes és precíz munka eredménye.
A záró dal a Centric Flow. Tematikus felépítése meggyőző erejű, ahogyan dinamikus lendülete, old-school death metal alapjai, és nyers hangzása. A gyorsabb tempók ugyanúgy részesei a szerkezetnek, mint a lassú, szaggatott, őrlős riffek, vagy a jól megkomponált szóló, de azt hiszem nem is várhatunk mást ettől a felállástól, mint azt, hogy ilyen precízen alkotnak és játszanak. A lemezt minden rajongónak ajánlom, de a stílussal ismerkedők is nyugodtan kézbe vehetik.
——————————
ENGLISH VERSION:
This German quartet – Christian Muenzner (guitar), Hannes Grossmann (battery), Jeroen Paul Thesseling (bass) és Steffen Kummerer (guitar, vocals) – was formed in 2002. After 2006’s Retribution this is their second release. The ex-Necrophagist (Christian and Hannes) ad ex-Pestilence (Jeroen) members fit the band well beside Steffen, and their death metal music spiced with progressive elements is killer, complex, raw yet melodic.
The first track is titled Anticosmic Overload. It’s a mid-paced song full of progressive elements and with several technical parts beside the main verse. The sound is thick yet clean. The vocals are either growling or of a cleaner type but entirely understandable.
Next up is Choir Of Spirits opening with a melodic, complex theme. The instrumental play is good. The main structure brings a more open part, while the tempos changes emphasize the separate parts.
Universe Momentum crushes everything with its speed. The complex themes, the fast tempo are the characteristics of progressive death meal, and the tune presents creative variations and some resemblance to cult Dissection here and there.
Incarnated rather turns back to the ’90s with less technical playing but it’s fairly enough. The bass play is very precise, it’s an outstanding element of the song.
Orbital Elements opens with acoustic guitars, and melodies resembling progressive music and gentle play. The technical drumming blends with the bass turning into a loose mood after that. The instrumental track speaks for itself, those open into this kind of music will like this.
Desolate Spheres bursts up from the depths powerfully, no mercy here it’s an all-devouring crushing. The growling vocals, the raw force of technical brutality is expressive and irresistible. There are also melodic parts here and the solos are also excellent.
The next one is Infinite Rotation with progressive complexity too, and the track is pulsing dynamically. The sound is thick, the rhythm section is hard and the themes are varied. All sound uniformly well here and the vocals got some interesting effect here and there.
Noosphere opens with intense, unique play full of tension but with cold reality, mixing well musical shades and the change of moods. There are melodic parts and tighter, more crushing themes also. As far as its base is concerned this track is not that strong as the other but it”s not bad, and the solo also has an important role.
The title track is again built on heavier riffs, blessed with a good, fast death metal rhythm. It’s alive, brutal crushing with deep vocals and sick atmosphere. It’s a cool, fast-paced one with fine complexity and changes. Creative, precise work.
The closing song is Centric Flow the thematic structure of which is convincing as it is its dynamic verve, oldschool death metal base and raw sound. There are fast and slower tempos here as well as staccato, grinding themes or cool solos as it can be expected from such a well-playing band. Recommended to fans.
Tracklist:
1. Anticosmic Overload
2. Choir Of Spirits
3. Universe Momentum
4. Incarnated
5. Orbital Elements
6. Desolate Spheres
7. Infinite Rotation
8. Noosphere
9. Cosmogenesis
10. Centric Flow