Lemezismertetők

PROTECTOR – Cursed and Coronated Protector

Kiadó: High Roller Records

Weboldal: facebook.com/Protector.666not777

Kiadás éve: 2016

Stílus: Thrash Metal

Brief Sum: For those who have been the fan of the band already (either in the Martin Missy era or later), this record will hopefully be a hit, just like for me and for the younger thrasher generation – the sixth-in-the-row Protector album is definitely worth a listen. As for my part, „Cursed and Coronated” is a 10/10, not only because of Martin’s voice and songwriting talents, but also because of the impeccable performance of the three Swedish musicians, the fantastic album cover and the on-the-point, well-proportioned sound.

Az idén  immár 30 éves múltra visszatekintő  wolsburgi  illetőségű csapatot 1986 nyarán alapította Michael Hasse dobos/énekes (1966. júl. 1-1994 szeptembere), Hansi Müller gitáros, valamint Michael Schnabel basszusgitáros.  Még abban az évben, novemberben rögzítették a thrash metal rajongók körében azóta is kultikusnak számító 2 számos demojukat „Protector of Death” címmel. 1987-ben új emberek kerültek a bandába és ezen év  júniusának végén/júliusának elején vették fel a „Misanthropy” EP-jüket a követlező felállásban: Martin Missy-énekes/szövegíró, Michale Hasse-dob, Hansi Müller-gitár és Ede Belichmeier-basszusgitár, mely anyag az Atom H kiadó gondozábában jelent meg. 1988-ban jelent meg a Protector debütálló korongja, a „Golem”, melyet 1989-ben követett a második nagylemez, az „Urm the Mad” (mindkét nagylemezt szintén az Atom H kiadó jelentette meg). 1989-ben újabb tagcsere következett be, Martin Missy frontember helyét Olly Wiebel vette át. 1990-ben a csapat felvette a soron következő anyagát, a Leviathan’s Desire” elnevezésű EP-t, melyet a harmadik nagylemez követett „A Shedding of Skin” elnevezéssel 1991-ben. (az LP a Major Recordsnál jelent meg s a lemez producere az a legendás Harris Jones volt, aki többek között a Kreator-rel, a Sodom-mal és a Voivod-dal  is dolgozott együtt). 1993-ban a Protector újabb nagylemeze látott napvilágot „The Heritage” címmel, s ezzel voltaképpen a ’90-es években illetve a 2000-es évek elejére le is zárult a banda története egy rövid időre, bár történtek kisebb próbálkozások a Protector újjálesztésére. 2005 végén  aztán Martin Missy, (aki Svédországba költözött és jelenleg is ott él) megalapította a MARTIN MISSY & THE PROTECTORS elnevezésű Protector-feldolgozásokat játszó csapatot, melyben 3 svéd zenész lett a társa: Carl-Gustav Karlsson (dob – GRIEF OF EMERALD és MASTEMA többek között), Michael Carlsson (gitár – MASTEMA) és Mathias Johansson (basszusgitár/háttérénekes SUICIDAL WINDS és  AXIS POWERS). 2013-ban végül immáron Protector név alatt ezen zenészek új nagylemezt jelentettek meg, a „Reanimated Homunculus”-t, melyet a híres Sunlight Studioban, Tomas Skogsbergnél vettek fel.

Elnézést kérek a hosszúra sikerült bevezőért, most pedig lássuk, mit is tartalmaz az idén február 26-án megjelent  hatodik Protector LP, a „Cursed and Coronated” Martin Missy vezérlésével. Elöljáróban még annyit megjegyeznék, hogy ezt a korongot szintén Tomas Skogsberg Sunlight Studiojában rögzítették (a tavalyi év májusában), s akárcsak a „Reanimated Homunculus” borítóját, ezt is Kristian Wåhlin (Necrolord) mester készítette. A lemez egy pokoli introval indul, hogy utána kezdetét vegye a mészárlás jó kis old school thrash metal módra némi death metalos  körítéssel fűszerezve. Az intro utáni 2 nóta, a „Xenophobia” és a „Selfdesdrugtion” szinte végigszáguld a zenehallgatón, a negyedik számban, a Crosses in Carelia című szerzeményben pedig vegyesen váltakoznak a közepes és a szélvész gyorsaságú tempók. Ezután a címadó „Cursed and Coronated” lassabb tétel hagy némi szusszanást, hogy utána újabb, kegyetlenebb darabok jöjjennek, a „Six Hours on the Cross”, a „Base 104” és „The Dimholt”. Az említett dalok után egy vérbeli headbangelős nóta van soron, a szöveg is a metal életérzésről valamint a thrash metal megőrzéséről szól. Újabb két gyorsabb zúzósabb szám van eztán terítéken, a „Terra Mater” és „The Old Boil”. Az intro + 10 szerzeményt 3 élő, 2013-as  drezdai bonuszfelvétel követ: a Protector of Death-demo okkult előhangja után a „Misanthropy”, a „Sliced, Hacked and Grinded” és végül, de nem utolsósorban a klasszikus „Protector of Death” zárja a lemezt. A három élő nóta rögzítése és keverése Patrick W.Engel keze munkáját dicséri, ahogy az egész korong ”mastering”-je is hozzá köthető (egyébiránt a „Reanimated Homunculus”-é szintén).

Személy szerint kb. 1988/89 tájékán lettem a csapat rajongója (mely azóta is töretlen) és bár az ismeretségi körömben nagy a vita, ki a jobb énekes, Olly Wiebel vagy Martin Missy és hogy jó-e, hogy ismét van Protector, nos én mindenestre 9,5 pontot adok a „Cursed and Coronated”-re, nemcsak Martin orgánuma és szövegírói talentuma miatt, hanem a három svéd zenész remek teljesítménye + a pazar borító és a pengeéles/arányos hangzás miatt is.

Aki eddig is a csapat rajongója volt (akár a Martin Missy-érában, akár később), annak remélhetőleg bejön ez a lemez, ugyanúgy mint nekem és véleményem szerint  a fiatalabb thrasher nemzedék számára mindenképp megér egy próbát a hatodik Protector sorlemez meghallgatása.

Kedvenc/ajánlott számok: Xenophobia, Crosses in Carelia, Six Hours on the Cross.

SAMPLE:
YouTube link

Tracklist:

1. Intro
2. Xenophobia
3. Selfdesdrugtion
4. Crosses in Carelia
5. Cursed and Coronated
6. Six Hours on the Cross
7. Base 104
8. The Dimholt
9. To Serve and Protect
10. Terra Mater
11. The Old Boil
12. Intro / Misanthropy (Live)
13. Sliced, Hacked and Grinded (Live)
14. Protector of Death (Live)

Pontszám: 10

Kapcsolódó cikkek

PROTECTOR – Excessive Outburst Of Depravity

Georgius

PROTECTOR – Urm The Mad

Dr. Feelgood

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Elfogadom Részletek