Kiadó: Relapse Records
Weboldal: www.rumpelstiltskingrinder.com
Kiadás éve: 2009
Stílus: Thrash Metal
(scroll down for English Version)
Az amerikai thrash metalt játszó, Matt Moore (gitár), Patrick Battaglia (dob), Ryan Moll (gitár) és Shawn Riley alkotta formáció 2002-ben alakult meg. A stílus alapköveire építkező album immár hatodik anyaguk. A fiúk jó úton járnak, mára majdnem teljesen kiforrott zenéjükkel meg fogják nyerni a stílus kedvelőit magunknak. Pusztítás, gyors tempók, beteg humor – ez jellemzi a legújabb anyagot.
Az első track a Nothing Defeats The Skull a stílus tipikus jegyeivel operál, feszes, tempós témák, karcos ének, a hangzás ugyan kissé modernebb köntösbe van öltöztetve, de ettől még a helyén van a dolog.
A Graveyard Vandalization pontos, precíz játékkal, reszelős témával indít, a szerkezet a tempós riffekre építkezik főképp. Pusztító dallamai brutálisan csapnak le, a hangulata főképp agresszív lüktetést hordoz.
A Brainwasher C. 1655 egy újabb lerohanás, szaggatott gitárjáték, gyors basszus és dobtémák, erőteljes ének kompozíciója. Kegyetlen riffek uralják a terepet mindvégig, a jól kidolgozott szóló külön élmény.
A Friends In The Mountain, Ghouls In The Valley egy súlyosabb ötletekre épülő, kissé metalcore hangzású dal, az ének itt inkább kiabálós, míg a hangszeresek tipikus alapokból építkeznek. Az első olyan ötletesebb dal, amely kiemelkedik a lemez számai közül vadságával, egyéniségével, modern metal megszólalásával.
A Spyborg könnyedebb ritmusokkal kezd, dallamos világgal, persze gyorsan átváltanak a thrash metal zakatoló ütemeire, feszes témák egymásutánja között őrlődik a témavezetés. Hideg, kiszámított darab ez, a hangulata pokoli, az előadása pedig remek. Komplex betétek is felbukkannak, ami csak jót tesz az egész hangzásnak.
A Traitor’s Blood is a technikásabb elemekkel rukkol elő, kezd a lemez erősen felfelé ívelni a számok eredetiségét tekintve – egyre jobb ötletek és variációk bukkannak elő a tarsolyból. A középtempós riffek csak úgy szaggatnak, a ritmusszekció óraműpontos alapjai és játéka megfejelve az ének határozottságával kifejező.
A következő szám a Beware The Thrash Bridge erős hardcore elemeket is felvonultat alapként, bár mindenképpen a thrash metal gyökerei vannak előtérbe helyezve, a hatás letagadhatatlan. Gyors, tiszta játékot hallhatunk, nagyjából tipikus szerkezettel, verze és refrénismétlődéssel.
A Sewers Of Doom (Dethroning The Tyrant Pt.1) nem egy lassú nótát takar, inkább az old-school, középtempós alapokhoz nyúl, és azokból gazdálkodik. Gyengének nem gyenge a szám, mégis, a lendületéből itt mintha vesztett volna egy kicsit. Precíz és dinamikus játékot hallhatunk itt is, de valami hiányzik nekem belőle.
A Darkness Never Ending (Dethroning The Tyrant Pt.2) már-már black metalos hangulatot ébreszt, súlyos, sötét fellegként nehezülnek a villámgyors riffelések, a lassabb, őrlős témák is fogósak. Érezhető a régi alapok és a modernebb hangzás elegye, ami kiszámíthatatlanná teszi a számot, de ez ettől üt.
A záró nóta a Revolution Of Underground Legions (Dethroning The Tyrant Pt.3) akusztikus kezdése, a tempó visszafogottabb, nyers ereje, majd a technikás kis betétek felvillanása, az ének kiábrándult, haragos hangjai könnyen emészthető, de zúzós hangulatot hoznak, zárszónak épp tökéletes. A műfaj szerelmesei és az azzal ismerkedők nyugodtan betehetik a lejátszóba az új RG korongot.
——————————
ENGLISH VERSION:
This Amercian thrash metal act, consisting of Matt Moore (guitar), Patrick Battaglia (drums), Ryan Moll (guitar) and Shawn Riley, was formed in 2002. This material, based on the basic elements of the genre, is already their sixth album. The guys are on the right path with their almost mature music by now and with this they’ll gain the fans of the genre. Destruction, fast tempos, and sick humour – these are the characteristics of the new stuff.
The first track is Nothing Defeats The Skull with the typical characteristics of the genre, the themes are tight, the vocals are raw. The sound is a bit more modern but it’s alright.
Graveyard Vandalization opens with precise play, and a sawing theme, the structure is mainly built on faster riffs. The devastating melodies strike brutally, and its mood carries
Brainwasher C. 1655 is another attack, staccato guitar work, fast bass and drums, and powerful vocals. Cruel riffs dominate the song and the well worked-out solo is another plus.
Friends In The Mountain, Ghouls In The Valley sounds a bit like metalcore, and is based on heavier ideas, the vocals here are of a shouting type while the instruments built their themes on typical motifs. This is the first creative track that stands out with its ferocity, uniqueness and modern metal sound.
Spyorg starts with lighter rhythms, and a more melodic attitude only to switch to fast and tight thrash metal themes soon after. It’s a cold and calculated piece with an infernal mood and excellent performance. There are also complex themes which do good to the sound.
Traitor’s Blood also presents more technical themes, the standard of the album starts raising here – better and better ideas pop up on the record. The mid-paced riffs shred, the rhythm section combined with the determined vocals are just expressive.
The next one, Beware The Thrash Bridge, presents strong hardcore themes as the base though the emphasis is put on the thrash metal roots, nevertheless, the influence is undeniable. The play is fast, clean, with an almost typical structure with an alteration of verse and chorus.
Sewers Of Doom (Dethroning The Tyrant Pt.1) isn’t a slow tune, it’s rather built on an oldschool, mid-tempo base. It’s not weak yet it sounds as if had lost some of the dynamics. They play here is also precise and dynamic but I miss something from it…
Darkness Never Ending (Dethroning The Tyrant Pt.2) almost creates a black metal feeling, there are superfast, heavy riffs, as well as catchy, grinding themes. It’s a mixture of old basics and modern sound which makes the track predictable but this is the very thing that makes it good as well.
The closing song is titled Revolution Of Underground Legions (Dethroning The Tyrant Pt.3), which opens with acoustic guitars. The modest tempos and their raw force then the technical insets, the disappointed, wrathful feeling of the vocals bring an easily digestible yet crushing mood, it”s perfect at the end. Lovers of the genre and people just getting to know it can put this on their stereo.
Tracklist:
1. Nothing Defeats the Skull
2. Graveyard Vandalization
3. Brainwasher C. 1655
4. Fiends in the Mountain, Ghouls in the Valley
5. Spyborg
6. Traitor’s Blood
7. Beware the Thrash Brigade
8. Sewers of Doom (Dethroning the Tyrant Pt.1)
9. Darkness Never Ending (Dethroning the Tyrant Pt.2)
10. Revolution of Underground Legions (Dethroning the Tyrant Pt.3)