SCAR SYMMETRY – Dark Matter Dimensions

Kiadó: Nuclear Blast

Weboldal: www.scarsymmetry.com

Kiadás éve: 2009

Stílus: Progressive Melodic Death Metal

 

(scroll down for English Version)

 

 

Nemrégiben a Sonic Syndicate mellett egy másik kedvencem, a Scar Symmetry is énekest váltott. Christian Älvestam helyére rögtön két énekes is jött: Roberth Karlsson a durva, Lars Palmqvist pedig a tiszta vokálokért felel. Egyikük sem igazán ismerős arc; Roberth talán onnan lehet ismerős, hogy ő hörgött az Edge of Sanity 1997-es Cryptic albumán, ezen kívül számos kisebb bandában is megfordult.

A zene nagyjából maradt a régi: dallamos / progresszív death metál. Néhány változás mégis bekövetkezett. A korábbi albumokhoz képeszt a zene most kevésbé dallamcentrikus, inkább a súlyos riffeken, a progresszív szólókon és az atmoszferikus hangulaton van. Az összkép sokszor a dán Mercenary-t idézi.

Ez persze nagyrészt annak köszönhető, hogy Lars teljesen más stílusban énekel, mint korábban Christian. Nyoma sincs a popos, néha egyesek számára már kicsit édeskés énekhangnak. Lars viszonylag hagyományos prog metál torok Christianénál kisebb hangterjedelemmel, de helyenként agresszívabb stílussal. El kell ismernem, jó énekes, de nekem a Scar Symmetry jobban tetszett a régi énekhanggal.

Ami a durva vokált illet, Roberth személyében sikerült olyan hörgőt találniuk, akinek a hangja viszonylag hasonlít Christianéra. Még ha olyan mélységekig nem is megy le, azért mindenképp brutális, mély hangja van. Sajnos azonban nem tudom nem megjegyezni: a két énekes együtt sem annyira jó, mint a régi volt egy személyben.

És bár a zene tetszetős, én többet vártam volna a Scar Symmetry-től. Viszonylag kevés az igazán emlékezetes dal, sokadik hallgatásra is csak a legelső, a The Iconoclast az, amelyik igazán nagyot üt. Ez egy hősies hangulatú intróval kezdődik, majd nagyon intenzív, kétlábgépes zúzásba csap. A refrén csak hozzáad a nóta sodrásához; Lars szinte heavy metálosan engedi szabadjára a hangját.

Említésre méltó még a hármas “Phenomenon and Noumenon” már a címe miatt is, hiszen e kifejezések Immanuel Kant 18. századi német filozófustól származnak. A refrén még itt áll a legközelebb a megszokott Scar Symmetry dallamokhoz, és elég jól viszi a középtempós számot.

Az ötös Mechanical Soul Cybernetics-et inkább nevezném érdekesnek, mint jól sikerültnek. Az industrialos kezdés és torzított énekhang elsőre elég meglepő ettől az együttestől, és nem is feltétlenül áll jól nekik. Szerencsére az ízes (bár ebben a dalban stílusidegen) szóló végül is megmenti ezt a dalt is.

A hatos Nonhuman Era brutális ős-death metál darálása miatt említhető, a kilences A Paranthesis In Eternity pedig az egész album talán legjobb refrénjét rejti. A lemezen található számok fele viszont ha nem is rossz, azért inkább a felejthető kategória.

Sajnos megítélésem szerint a Scar Symmetry ezzel az albummal lépett le az eddigi töretlen fejlődés útjáról. Az, hogy szegényebbek lettek az egész metál szcéna egyik legnagyszerűbb és legsokoldalúbb énekesétől, persze sok mindent megmagyaráz, a szürkébb repertoárra azonban ez sem mentség. Jó album, de Scar Symmetry mércével mérve csalódás.

—————————–

ENGLISH VERSION:

Besides Sonic Syndicate, recently another favorite of mine, Scar Symmetry changed vocalist too. Christian Älvestam has been replaced by two new vocalists at once: Roberth Karlsson is liable for the harsh, while Lars Palmqvist for the clean vocals. None of them is really familiar; Roberth may be known as the vocalist on Edge of Sanity’s 1997 album “Cryptic”, and he has also been involved in various no so well-known bands.

The music essentially remains what it was: melodic / progressive death metal. Some changes occurred, though. Compared to the previous albums, the music is now less focused on melody and more centered around heavy riffs, progressive solos and atmospheric feeling. The overall picture is sometimes reminiscent of Denmark’s Mercenary.

This is of course in large part due to the fact that Lars is singing in a style completely different from Christian’s. There is no trace of popish, even cheesy according to some, vocals. Lars is a relatively traditional metal throat with a vocal range significantly more modest than Christian’s, but with a more aggressive style at places. I have to admit that he is a good singer, but I liked Scar Symmetry better with the old one.

As regards to the harsh vocals, they managed to find in Roberth a growler whose vocals do resemble to Christian’s. Even if he doesn’t go into such depths, he by all means sounds deep and brutal. But, unfortunately, I cannot help noting: the two vocalists together don’t have such a good voice as the old single one.

And even if the music is noteworthy, I expected more from Scar Symmetry. There are relatively few remarkable songs. Even on multiple listenings, The Iconoclast is the only one that really hits great. This one begins with a heroic-sounding intro and turns into very intense double-bass crushing. The chorus also adds to the swim; Lars lets his voice flow in an almost heavy metalish manner.

Track three “Phenomenon and Noumenon” is also worth mentioning – for its title if nothing else, for these expressions come from Immanuel Kant, a 18th century German philosopher. This is the most typical Scar Symmetry chorus among all, and delivers the mid-paced track quite well.

Track five Mechanical Soul Cybernetics I would call interesting rather than well-done. The industrial beginning and distorted vocals are a but weird from this band, and they don’t quite sit well with them. Fortunately the tasty (though completely style-alien) solo saves the song, after all.

Unfortunately, by my verdict, with this album Scar Symmetry left the path continuous of development. That they lost one of the best and most multi-talented singer of the metal scene explains much, but this is still no excuse for the duller repertoire. Good album, but a disappointment by Scar Symmetry standards.

Tracklist:

1. The Iconoclast
2. The Consciousness Eaters
3. Noumenon And Phenomenon
4. Ascension Chamber
5. Mechanical Soul Cybernetics
6. Nonhuman Era
7. Dark Matter Dimensions
8. Sculpture Void
9. A Paranthesis In Eternity
10. Frequenceyshifter
11. Radiant Strain

Pontszám: 7.5

Kapcsolódó cikkek

Scar Symmetry – Cryonic Harvest (Official lyric video)

NorthWar

Scar Symmetry – „Limits to Infinity” szöveges videó

NorthWar

Scar Symmetry – További részletek a „The Singularity (Phase I – Neohumanity)”-ről

NorthWar

Hot News: Scar Symmetry – Announce German Mini-Tour

NorthWar

SCAR SYMMETRY – My Life My Way

Krisz

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár