Lemezismertetők

SILENTIUM – Amortean

Kiadó: Dynamic Arts Records

Weboldal: www.silentivm.com

Kiadás éve: 2008

Stílus: Gothic Metal

 

(scroll down for English Version)

 

A finnországi atmoszférikus gothic metal zenekar- Jari Ojala (dob), Juha Lehtioksa (gitár), Matti Aikio (basszusgitár, ének), Riina Rinkinen (ének), Sami Borman (szintetizátor, vokál), Toni Lahtinen (gitár)- a Funeral nevű gothic/death metal banda hamvain támadt életre 1995-ben. Stílusilag kapásból két zenekart meg tudok említeni – a Theatre Of Tragedy és a Gathering nevét -, szinte egy időben indultak, így plágiumról aligha beszélhetünk. Főképp tiszta hangok jellemzik a zenéjüket, a női ének itt is karakteres és határozott, de természetesen a keményebb alapokat sem kell nélkülöznünk. A korszak zenéinek szerelmesei már indulhatnak is beszerezni a korábbi anyagokat is („Illacrimo” demo 1996, „Carméne Misera” EP 1998, „Infinita Plango Vulnera” CD 1999, „SI.VM.E.T.A.V.VM.” EP és „Altum” CD 2001, „Sufferion-Hamartia Of Prudence” CD 2003, „Frostnight” single 2005, „Seducia” CD 2006, „Dead Silent” single 2007).

Leave The Fallen Behind a nyitó dal címe. Ez inkább egy kicsit Nightwish hangulatú, a többi számhoz képest sokkal nyersebb témákkal, abszolút hangulattal, tisztességesen felépített szerkezettel, viszont ilyen nótákból már hallott épp eleget az ember -jó ez, jó, csak semmi különös nincs már benne. Ha az első szám alapján döntenék, akkor nemigen hallgatnám túl sokáig a lemezt, viszont a The Messenger legalább ugyanekkora csalódás volt, csak épp pozitív irányban. Az atmoszférikus témavilág, ami ebben a számban kezd kibontakozni, teljesen más értékeket hordoz magában, sokkal közvetlenebb hangulatú, sokkal érzékenyebb. Finom harmóniák kapcsolódnak végig egymásba, és a minimális zene pontosan kitölti a teret. A Knife In The Back ugyanezt a vonalat folytatja, itt még több effekt bukkan fel, és egyszerűen az a ’90-es évekbeli feeling érződik rajta, ami hihetetlen varázzsal bírt már akkor is. Szomorkás dallamok, mintha a nyár vége felé közelednénk, a ritmusszekció megfelelő, laza játékára épülő gitárvariánsok színesek és ötletesek.

A The Fallen Ones With You Tonight egy újabb karakteres nóta a sorban, technikás témákkal rendesen megbolondítva, az ének is egy teljesen más világban kalandozik. Itt felfedezhető kissé a közel-keleti motívum a szintetizátor témáiban, ami csak még „fullasztóbbá” teszi a kiváló szólóval rendelkező szerkezetet. A My Broken Angel egy újabb szomorú ölelkezés az idővel. Szédült dallamok, visszafogott ritmusszekció, dallamos, felelgetős férfi és női ének, egyszerűen kifogyhatatlan szusz. Gyönyörű, ahogyan a témák vibrálnak az égbolt súlya alatt, jól érzékeltetik az ellenpárokat. Klasszikus darab a The Cradle Of Nameless is a maga nemében. Sokkal intenzívebb a „szimfonikus” jegyek használata, az ének is teátrálisabb mint eddig, amitől még könnyebbé válik a befogadhatósága. Egy spirituális találkozás érintése minden egyes hang, amely eljut hozzánk. Mit mondhatnék azon kívül, hogy iszonyú jó?! A Storm Sight Solicitude finom, karakteres harmóniákkal rendelkezik – a gitárok halkan, nyugodtan szólnak, a dobos seprűjátéka eksztatikus, a basszusgitár lüktetése épp csak jelen van. Természetesen a keményebb rész sem hiányozhat ebből a számból, ahogy illik, meg is történik ez a váltás, a tempó marad, a zenei élmény pedig teljessé válik.

Az Embrace The Storm az előző track utolsó hangjaival folytatja útját, hogy kiemelkedjen egy kisebb szólóval, erőteljes témákkal, tempóban maradva. A nyugodtság terül el a hallgatás közben az emberen, valahol félúton ébrenlét és álom közben. A férfi ének itt sokkal súlyosabb betétekkel érkezik, ami plusz löketet ad. Az utolsó dal a La Fin Du Monde címet viseli. Tiszta forrásként tör fel a finom árnyalatú szintetizátorjáték az ének karakteres és tiszta hangja alatt. A közben beszálló többi hangszeres tipikus alapokból építkezik, viszont nagyon ötletesen vannak a témák, mégis egymás után sorba rakva, és a gitár és szintetizátor külön kakofón játéka remek. Az album kötelező minden metal kedvelő számára!

——————————

ENGLISH VERSION:

The Finnish atmospehric gothic metal band (Jari Ojala (drums), Juha Lehtioksa (guitar), Matti Aikio (bass, vocal), Riina Rinkinen (vocal), Sami Borman (synthesizer, vocal), Toni Lahtinen (guitar) – was formed on the ashes of Funeral in 1995 who played gothic/death metal. Two example from the similar style are Theatre of Tragedy and Gathering, each was formed int he same time, so we cannot speak of plagiary. Mainly clean sounds cahraterize their music, the female vocal is characteristic and emphatic, but of course we neither have to miss the harder bases. The fans of this musical era better go buy the earlier stuffs is („Illacrimo” demo 1996, „Carméne Misera” EP 1998, „Infinita Plango Vulnera” CD 1999, „SI.VM.E.T.A.V.VM.” EP és „Altum” CD 2001, „Sufferion-Hamartia Of Prudence” CD 2003, „Frostnight” single 2005, „Seducia” CD 2006, „Dead Silent” single 2007).

Leave The Fallen Behind is the name of the opening track. It has a bit of Nightwish feeling, with more raw, absolute atmosphere, nicely built construction in comparision to the other tracks, but there are a lot of similar songs to this – nice, but nothing new in it. If I’d make my decision based on the first track, i wouldn’t listen this album for too long time, but The Messenger was just that big dissapointment, to the positive side. The atmospheric world, which starts to evolve in this track, carries total different values, it’s much more familiar and sensitive. Fine harmonies til the end, and the minimial music perfectly fills the space. The Knife in the Black is on this same line, with more effect and it has the feeling of the 90’s, which beared an awesome magic back then too. Sad melodies, like we was into the end of the summer, the rhytmic section is okay, the guitar variants, which builts on cool and proper play are colorful and perfect.

The Fallen Ones With You Tonight is another song in the line with character, filled with technical themes, the vocal wonders in a total different world. A little bit of middle east influence can be felt in the synth play, which makes the structure with great solo just more stifling. The My Broken Angel is another sad embrace with Time. Dizzy tunes, moderate rhytm section, melodic, responding male and female vocals, just unfailing dynamics. It’s beautiful as the themes vibrates under the weight of the sky, they picture the contrasts well. The Cradle of Nameless is a classic piece out-and-outer. The use of symphonic marks are more intensive, the vocal is more theatrical, which makes the song more receptive. Every voice we hear is a touch of a spiritual meeting. What else could I say, besides it’s awesome?! The Storm Sight Solicitude has fine and characteristic harmonies – the guitars sound softly and still, the sweep play of the drummer is ecstatic, the pulsation of the bass is like it wouldn’t be there. Of course the harder part neither can be missing, the change is done with the same tempo, and the musical experience becomes whole.

The Embrace The Storm starts with note of the previous track’s last, to emerge with a minor solo, powerful themes, in the same tempo. Staidness spreads across us while we listen to the song, somewhere between wakefulness and dream. The male vocal has heavier fills here, which gives more movement. The last song is the La Fin Du. Under the clean and characteristic sound of the vocal the synth play, with fine shades, is galling like a pure spring water. There is a building from the typical themes in the other instruments which come up meanwhile, however the themes are put one after another in a smart way, the seperated cacaphone play of the guitar and synth is awesome. This album is a must for all the metal lovers!

Tracklist:

1. Leave The Fallen Behind
2. The Messenger
3. A Knife In The Back
4. The Fallen Ones With You Tonight
5. My Broken Angel
6. The Cradle Of Nameless
7. Storm Sight Solicitude
8. Embrace The Storm
9. La Fin du Monde

Pontszám: 9

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Elfogadom Részletek