SIRENIA – The 13th Floor

Kiadó: Nuclear Blast

Weboldal: www.sirenia.no

Kiadás éve: 2009

Stílus: Symphonic / Gothic Metal

 

(scroll down for English Version)

 

A Tristania korábbi énekese, gitárosa, fő dalszerzője és szövegírója, Morten Veland fektette le a 2001-ben Sirenia alapjait, hogy friss színt hozzon a sötét, atmoszférikus dark/gót rock/metal undergroundba. A Sirenia zenéjét leginkább a gótikus metal és a klasszikus zene egyfajta ötvözeteként írhatnánk le, melybe fűszerként death és black elemek vegyülnek. A hangzás és a hangulatok extra színeit hegedűk, 12 húros gitárok és éteri billentyűszólamok adják. A domináns női ének mellett változatos vokálok jelennek meg, van hörgés, tiszta férfiének és persze vannak kórusok is. A dalok intenzívek, gyakori hangulat és tempóváltásokkal, a szövegek pedig olyan témákat ölelnek fel, mint az élet, a halál, a szeretet, az utálat, a paranoia, az aggodalom és szellemi hanyatlás – olvasható a zenekari bioban.

A csapat két lemez és egy EP után 2006-ban került a Nuclear Blast-hoz, ahol a The 13th Floor a második albumuk, de csak az első az új spanyol énekesnővel, Ailynnel és az ezidőtájt csatlakozott új gitárossal Michael S. Krumins-szal. A csapat most frissebb és erőtől duzzadóbb, mint valaha és az előző, Németországban slágerlistás eredményeket hozó Nine Destinies And A Downfall után egy újabb erős lemezt hozott össze.

Agyba ragadó riff nyitja az albumot és a The Path To Decay-t, ezt finom vokálokkal színezett csendes verze, majd sok torokból zengő jól csengő kórus követi. A dal atmoszféráján sokat erősít a zord, hörgésszerű férfiének jelenléte. Remek kezdés! Bombasztikus dallamokra épül a Lost In Life, melynek egyik melódiája pici deja vut hoz. Szimfonikus alapok, szép hajlítások és letisztult, finom, félakusztikus verze és kicsit egyházi hangulatú kórus váltják egymást kiváló összhangban. Komolyzenei bevezetővel indul a The Mind Maelstrom, refrénje sodró kétlábgépes, viszonylag egyszerű, és ami igazán fontos: emlékezetes. Ebben a dalban is van hörgősebb éneket hozó, ezúttal kicsit zakatolós betét és nagy kórus is, de akusztikus gitárra éneklő dallamos férfihang is.

Szaggatott alappal és szinte rögtön kórussal kezd a The Seventh Summer, mely elsősorban kórusai miatt hoz némi Therion hangulatot. Verzéje csendes, éteri, hegedűvel fűszerezett, a szokásosnak nevezhető keményebb énekhang pedig itt károgás szerűen jelenik meg. Az eddig is kiváló dalok után a lemez számomra legkedvesebb felvétele a zongorával nyitó Beyond Life’s Scenery következik, melyet tiszta, szinte áttetsző, részben gitármentes verze, lassú férfikórus, zseniális refrén és melodikus szóló alkot. Szférákban szárnyaló ének, szaggatott alapok, harapós férfiénekből kibúvó melankolikus szóló és vegyes kórus emeli magasra a The Lucid Door-t.

Szellős alapokra érkezik a tiszta férfiének a Led Astray-ben, a jófajta kórus némiképp szlávos ízt hoz, de van népzenei hatású hegedűszóló és merengős női ének is, melyet jól ellenpontoz a lendületes hörgős téma. Szaggatott verzére épül a Winterborn 77 is. Refrénje popos könnyedséggel szárnyal és hozza a pengeéles magas hangokat is, a kórus felelgetős és egy régi, számomra kedves menüett dallamát idézi. A már bevett módon nyugis, visszafogott az énekalap a Sirens Of The Seven Seas-ben, melynek fülbemászó refrénjét király billentyűfutamok díszítik, kórusát pedig szimfonikus muzsika kíséri. Kellemes befejezés.

Egyszerre modern s ugyanakkor kicsit retro is a Sirenia zenéje. Van ugye a ma oly népszerű, gótikus hangulattal többé-kevésbé átitatott, első sorban (operás) női énekre épülő, szimfonikus metal vonal és van a kilencvenes évek death/goth mezőnyében kialakult női énekkel fűszerezett, az előbbinél lényegesen sötétebb és többnyire keményebb muzsika. A Sirenia valahol a két mezőny között választott csapást magának és ez igencsak tetszik nekem. S ez az, ami kicsit megkülönböztethetővé teszi őket a mára igen nagyra duzzadt mezőnyben.

Az új énekesnő, Ailyn hangja olykor gyermeki bájjal bír, máskor kesernyésen merengő. Felhőket karistoló magasai – melyekből szerencsére nincs túl sok – talán picit furcsán csenghetnek egyeseknek, de összességében igen jó választásnak bizonyult. Morten dalai nagyon rendben vannak, a közepesnél szinte mind bőven jobb, 4-5 pedig igen erősnek mondható. Változatos énekteljesítménye pedig kiválóan színezi az egyébként sem unalmas zenét. Nyugodtan ajánlom a lemezt a Nightwish/Within Temptation fanoknak ugyanúgy, mint a Therion kedvelőinek vagy a kicsit zordabb vonalon utazóknak. Ez az album megéri a rászánt időt.

————————————-

ENGLISH VERSION:

The former singer, gutiarist, writer and composer of Tristania, Morten Veland layed the foundations of Sirenia in 2001 to bring a new colour into the underground of dark, atmospheric gothic rock/metal. The music of Sirenia could be best described as a mixture of classical music and gothic metal, further flavoured by death and black metal elements. Violins, 12-stringed guitars and etherborn keyboards enrich the sound and the moods too. There are various vocals besides the dominant female voice, there are growls, clean male vocals and of course, choirs. The songs are intensive, with frequent changes in tempo and mood; the lyrics revolve around the themes of life, death, love, hate, paranoia, preoccupation, and the process of mental derangement – as we can read in the official biography of the band.
After two albums and an EP, the band signed to Nuclear Blast Records and The 13th Floor is their second album at this label. However, it is the first with the new Spanish singer, Ailyn and the new guitarist, Michael S. Krumins. The band is fresher and more powerful than ever before and has written another very strong album after Nine Destinies and a Downfall, which reached the hitlists in Germany.

The album – and the first song – The Path of Decay – is opened by a riff that sticks into the mind, then a silent verse coloured with delightful vocals follows and after that comes a choir resonating from many throats. The atmosphere of the song is pretty much strengthened by the presence of a grim, growl-like male voice. Outstanding start! Lost in Life is built on bombastic melodies, one of which brings a tiny deja vu-feeling. Symphonic bases, nice bendings, a clean, semi-acoustic verse, and a bit church-like choir counterchange in perfect harmony. The refrain of The Mind Maelstrom – set off with a classical intro – draws you into its flow with its double kick drum and even though it is relatively simple you will remember it. Again, we can find a growl-vocalled, this time little bit industrial-like insert and a great choir, but here, there is also a clean male vocal singing to an acoustic guitar. The Seventh Summer begins with a staccato base and almost at the very beginning there is a choir. This songs brings a little Therion-mood mostly because of its choirs. Its verse is silent, “spectral” and enriched by violins. The “usual” extreme vocals here appear as black metal-like croaking. After these exceptionally good songs, there comes my favourite of the album, Beyond Life’s Scenery opened with piano and consisting of clean, almost transparent, partly guitarless verse, slow male choir, incredible refrain, and melodic solo. Vocals flying among the spheres, staccato bases, biting male vocals turning into a melancholic solo and a mixed choir lift The Lucid Door high. The clean male vocals arrive onto airy bases in Led Astray, where the well-written choir brings a slight slavic mood, and there is also a folk-like violin solo and a daydreaming female vocal nicely contrasted to the dynamic growling. Winterborn 77 is also built on a staccato verse, but its refrain flies with a pop-like easiness and brings the needle-sharp high sounds well. The choir is like a question-answer fight and makes me remember an old, beloved menuett. Vocals are relaxed and low in Sirens of the Seven Seas, the catchy refrain of which is decorated by nice keyboard-runs and the choir of which is accompanied by symphonic music. Comfortable ending.

The music of Sirenia is modern and at the same time a bit retro, too. There is the nowadays so popular, gothic-mooded, primarily (operatic) female vocal-based, symphonic metal part and there is the much darker and harder music accompanied by female vocals and originating from the nineties’ death/goth scene. Sirenia chose a path somewhere between the two and I pretty much like this. And also this is what makes them – at least a little – unique in the so great scene of today.
The voice of the new singer, Ailyn sometimes has a childish grace, other times it is bitter and daydreaming. Her skyscraping highs – of which there are luckily not too much – may sound strange to some but all in all, she proved to be a wise choice. The songs of Morten are more than okay, almost every one of them is better than the average and there are four or five very strong among them. His diverse vocalizations colour the music which is of course not boring otherwise. I recommend the album to both the Nightwish/Within Temptation fans and those, who like Therion or some more grim music. This album is worth the time.

SAMPLE:
MySpace link

Tracklist:

1. The Path To Decay
2. Lost In Life
3. The Mind Maelstrom
4. The Seventh Summer
5. Beyond Life”s Scenery
6. The Lucid Door
7. Led Astray
8. Winterborn 77
9. Sirens Of The Seven Seas

Pontszám: 8.5

Kapcsolódó cikkek

Leaves’ Eyes, Sirenia – 12 női-frontos zenekar lép fel egy estén a Dürer kertben vasárnap

NorthWar

Leaves’ Eyes, Sirenia – 5 női-frontos zenekar fogott össze európai turnéjukon, koncert a Dürer kertben

NorthWar

Sirenia – Szimfonikus metal lemezbemutató tavasszal

NorthWar

Birthday Massacre és Sirenia koncert a Dürer Kertben

NorthWar

Sirenia – Bemutatják a teljes albumelőzetes klipet!

NorthWar

A Sirenia kiadja első single-jét és klipjét közelgő The Seventh Life Path albumáról!

NorthWar

A Sirenia közzéteszi új albumának részleteit!

NorthWar

Hot News: Sirenia Signs Record Deal with Napalm Records!

NorthWar

Hot News: Sirenia – Announce »Perils of The Deep Blue« – Tour

NorthWar

Hot News: Sirenia – »Perils Of The Deep Blue« Out Now / Lyric Video Online!

NorthWar

Hot News: Sirenia – Release “Making Of” Their Video Clip ‘Seven Widows Weep’!

NorthWar

Hot News: Sirenia – Release Video Clip!

NorthWar

Hot News: Sirenia – Second Album Trailer Released

NorthWar

Hot News: Sirenia – First Album Trailer Released!

NorthWar

Hot News: Sirenia – Reveal Title, Tracklist & Cover Artwork Of New Album!

NorthWar

Hot News: Sirenia – Send An Update From The Studio!

NorthWar

Hot News – Sirenia: Introduce New Guitar Player!

NorthWar

Hot News – Sirenia: South America Tour Announced

NorthWar

SIRENIA – The Enigma Of Life

Southpeace

Sirenia Interjú

Southpeace

SIRENIA – Nine Destinies And A Downfall

Menegroth

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár