SIX REASONS TO KILL – Another Horizon

Kiadó: Bastardized Recordings

Weboldal: www.sixreasonstokill.de

Kiadás éve: 2008

Stílus: Metalcore / Deathcore

 

(scroll down for English Version)

 

 

A Six Reasons to Kill elég jól beilleszkedik abba a szokásosnak nevezhető német metalcore vonulatba, amelynek ismertebb képviselői között van pl. a Caliban és a Heaven Shall Burn. Durvábbak és fémesebbek az amerikai bandáknál, beleértve az éneket is. Sajnos a német metalcore bandák népbetegsége is megtalálható a Six Reasons to Kill zenéjében: kevés a megjegyezhető, vagy akárcsak emlékezetes, momentum.

A zenei alap a deathcore és a metalcore keveréke, de alapvetően inkább az utóbbi. Becsületes döngölés különösebb izgalmak és meglepetések nélkül, kevés váltással, jobbára középtempóban. Néha elektronikus effektek is megjelennek (pl. a címadó hármas számban), ezek valamelyest feldobják a zenét.

A hangszeres teljesítmény szürkének, de korrektnek mondható. Noha felbukkannak néha szólók, ezek elég egyszerűek és vérszegények. A ritmusszekció megbízhatóan hozza az alapokat, de a dobos kevés dolgot csinál a döngölés / darálás kettősön kívül. A leggyengébb pont pedig szerintem az ének. Sok más bandával ellentétben, itt épp a szokásos probléma ellenkezője lép fel: Torsten tiszta éneke magabiztos (kicsit a Killswitch Engage-es Howard Jones-t idézi), az üvöltése viszont gyenge. Hörögni jól tud, ám ezt a hangját ritkán használja, helyette üvölt és károg, ezt pedig gyengén, unalmasan teszi.

A jobb pillanatok között említhető az On the Battlefield címre hallgató négyes szám; igen jól váltja egymást a szigorú középtempós verze és a nagyon eltalált refrén szenvedélyes tiszta énekével. Az ezután következő a lemez egyik leggyorsabb és legmetálosabb dala, a kétlábgép sűrű használata mellett jó a gitártéma, és ide egészen szépen megírt szólót is sikerült illeszteni.

Az Eyesore dallamosan darálós kezdőtémájával az ezredforduló környéki Kataklysmra emlékeztet. Kisvártatva azonban nagyon hagyományos core-döngölésbe megy át. Hiányozna ide nagyon egy tiszta ének refrén, hogy összetartsa a nótát, de sajnos nincs.

Szinte óraműpontossággal van beillesztve az album közepére az egy perces …and Tomorrow’s Gone c. akusztikus szösszenet. Ez szépen hangzik kár, hogy nagyon hasonlít az Insomnium Elder c. nótájára. A
lemez hátralevő részén sincs sok újdonság. A Bleeding Stereónak csak a refrénje említésre méltó, majd a Massgrave Memorial következik, egy deathcore keménykedés, amely a lassú résznél meglehetősen leül. Az Ammunition egy szellősebb nóta a modern In Flames-ére emlékeztető refrénnel, tiszta ének azonban sehol.

Valahogy a hangzás sem az igazi. Tiszta minden, de nem dörren meg igazán, főleg a dobhangzás nagyon élettelen. Az egész nagyon matekos és fantáziátlan. Sajnos ez is valahogy jellemző a német metalcore bandákra, a legutóbbi Heaven Shall Burn-nek is ilyen volt a hangzása.

Összességében ez megint csak egy jó közepes. Nagyon sok dalnál éreztem úgy, hogy a refrén jól meg van írva, a többi rész viszont el van nagyolva. Ez azt mutatja, hogy tudnak ők dalokat írni, csak több energiát kellene bele fektetni. Érdemes volna talán a dallamosabb irányba elmozdulni, úgy látom, az énekes Torstennek is ez megy jobban.

——————–

ENGLISH VERSION:

Six Reasons to Kill fits nicely to the usual German metalcore wave, with Caliban and Heaven Shall Burn among its more well-known examples. They are harsher and more metallic than the American bands, including the vocals. Unfortunately, a common weakness of German metalcore bands is also present in the music of Six Reasons to Kill: there are few memorable, or juts noticeable moments.

The musical basis is a mixture of deathcore and metalcore, with the latter in the foreground. Correct chugging without special excitement or surprise, with little variation, mostly midpaced. Electronic effects also appear sometimes, and they make the music somewhat more enjoyable.

Instrumental performance can be said to be dull but correct. Although solos are here and there, they are pretty simple and without balls. The rhythm section reliably delivers the bedrock, but the drummer doesn’t do many things besides the chug / grind double. And the weakest point, in my view, is the vocals. Unlike many similar bands, the problem here is the opposite of what we got used to: Torsten’s clean vocals are confident (slightly reminiscent of Howard Jones from Killswitch Engage), but his screaming is weak. His growls are fine, but uses this voice rarely, instead he screams and grims, but in a quite powerless and boring way.

Among the better moments are the fourth track titled On the Battlefield; the strict midpaced verse and the direct hit chorus with its passionate vocals are nicely varied. The then following one is probably the fastest and most metallic song of the album, besides the regular use of the double bass there is fine guitar work and a
well-written solo.

Eyesore resembles millenium-era Kataklysm with its melodic yet grinding starting theme. Soon it turns into traditional core-chugging. A clean chorus is missing from here, to hold the song together, but unfortunately there is none.

The one-minute long acoustic track …Tomorrow’s Gone is inserted into the middle of the album with nearly clockwise precision. Sounds fine – too bad it’s is very similar to the song Elder from Insomnium. There’s not much novelty on the remaining part of the album either. In Bleeding Stereo, only the chorus is notable. Then comes Massgrave Memorial; a deathcore track playing the hardball, but gets dull at the slow part. Ammunition is an airier song with chorus reminiscent of modern In Flames, but there is no clean vocals.

For some reasons, the sound is flawless either. Everything is clear, but it doesn’t really tear down the walls, especially the drum sound is lifeless. The whole thing is very math-made and without fantasy. Sadly this is typical of German metalcore bands, the last Heaven Shall Burn release had a similar production.

In sum, this is only a good average again. With many songs I fell that the chorus is well-written, but the other parts are a mess. This clearly shows that they are able to write songs but should try harder. It would be a good idea to move toward a more melodic direction – as I see, this is what their vocalist Torsten is the best at.

Tracklist:

1. Intro
2. Observer
3. Another Horizon
4. On This Battlefield
5. Weak In Darkening
6. Eyesore
7. …And Tomorrows Gone
8. Bleeding Stereo
9. Massgrave Memorial
10. Phoenix
11. Ammunition
12. Beside Nowhere
13. The Hardest Revenge

Pontszám: 6

Kapcsolódó cikkek

KME videók: Unborn Suffer, Lost Society, Six Reasons To Kill, The Vision Ablaze, Ashes To Ashes, Helloween, Votum, The Black Dahlia Murder

NorthWar

Six Reasons To Kill – F… Hipster video

NorthWar

Six Reasons To Kill – We Are Ghosts video

NorthWar

Six Reasons To Kill – We Are Ghosts Videoclip

NorthWar

Hot News: Six Reasons To Kill reveal album title and release date, announce first single

NorthWar

Hot News: Six Reasons To Kill – Tour + New Album

NorthWar

Hot News: Six Reasons To Kill news

NorthWar

Hot News – Six Reasons To Kill tourdates

NorthWar

SIX REASONS TO KILL – Architects Of Perfection

Golysz

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár