SORCERER – The Crowning of the Fire King

Print Friendly, PDF & Email

2018. jan 6, 21:42 :

Kiadó: Metal Blade Records

Weboldal: www.sorcererdoom.com

Kiadás éve: 2017

Stílus: Epic Doom Metal

Brief Sum: The second full length album of Sweden’s doom masters basically picks up right where the debut left off but still it sees Sorcerer further developing their brand of epic metal. Long live the King!

 

 

A klasszikus, hagyományos doom metal helyzetéről mindig tettünk említést, ha ilyen zenekar munkáját vettük górcső alá, így ezt a kvázi kötelező kört most n+1-edszerre inkább kihagyjuk. A lényeg, hogy a svéd zenei élet ismert arcaiból álló Sorcerer – az a Johnny Hagel alapította még 1988-ban (!), aki később megfordult a Tiamatban és a Sundownban, de vannak itt egykori Therion, Lion’s Share és 220 Volt muzsikusok is – két esztendeje nagyot robbantott a bemutatkozó In the Shadow of the Inverted Cross albumával. (Azt megelőzően csupán demók, illetve azok anyagából álló válogatások láttak napvilágot tőlük). Akik egyaránt imádják a doom-ügyben eleve megkerülhetetlen Candlemass alapműveit, a Manowar-féle Into Glory Ride-ot és a Dio-, illetve Tony Martin-korszakbeli Black Sabbathot, vagyis az epikus, misztikus / történelmi témájú szövegekkel operáló dallamos metalt, azoknak a korong szerelem volt első hallásra. Az idén koronázott tűzkirálynak pedig ugyanúgy be fognak hódolni, mert a friss dalgyűjtemény – session zenészként Lars Sköld (Avatarium, Leif Edling, ex-Tiamat) dobol rajta! – egyenesen halad tovább az elődje által kijelölt ösvényen.

Ez utóbbi kitétel pontosan azt jelenti, hogy ismét megkapunk mindent, ami miatt az In the Shadow… annyira szerethető, csak letisztultabb formában. A zenei irányvonalon mit sem módosítottak barátaink, viszont jobban kidomborították, ami igazán jól áll nekik, és elhagyták azt, ami kevésbé. Itt nincsenek olyan kikacsintások a direktebb heavy metal felé, mint az Exorcise the Demon volt a múltkor. Lássuk be, Anders Engberg énekstílusa elég távol áll Eric Adamsétól… Az akusztikus betétekkel is ékesített Ship of Doom vagy a címének megfelelően megtört, fájdalommal teli Unbearable Sorrow ellenben akár a doom metal jelenkori szinonimájaként is szolgálhatna. Mindkettő monumentálisan felépített, tíz perchez közelítő terjedelmű szerzemény, pazar énekdallamokkal és gitárszólókkal. A nyitó Sirens vagy az Abandoned by the Gods közel tökéletes elegye Leif Edling nyelvezetének és az Eternal Idol – Headless Cross – Tyr „triumvirátus” világának, a The Devil’s Incubus refrénjét pedig bombasztikus kórus teszi felejthetetlenné. Engberg is egyszerre idézi Thomas Vikströmöt (ex-Candlemass) és Tony Martint.

Nekem, mint az irányzat hívének (talán mondanom sem kell), nem volt nehéz megkedvelnem a The Crwoning…-ot. Más kérdés, hogy a Crimson Cross képében egy kevésbé jelentőségteljes típusdarab is felkerült a lemezre, és bár nem feltétlenül vártam el, hogy számottevő mértékben újítsanak Hagelék, az önismétlést nem igazán díjazom. E szépséghiba okán egy pontot le is vontam tőlük. A helyükben simán beemeltem volna a két bónusznótát a törzsanyagba, és ezt szerepeltettem volna extraként, már amennyiben tényleg szükséges.

Ezzel együtt az album – nem túl magasröptű megfogalmazásban ugyan, de legalább stílszerűen – KIRÁLY!

SAMPLE:
YouTube link

Tracklist:

1. Sirens
2. Ship of Doom
3. Abandoned by the Gods
4. The Devil’s Incubus
5. Nattvaka
6. Crimson Cross
7. The Crowning of the Fire King
8. Unbearable Sorrow
9. Disciples of the Dark (Bonus)
10. Bringer of Misery (Bonus)

Pontszám: 9

VN:R_U [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Ezt a cikket eddig 548 alkalommal tekintették meg.

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..