VEHEMENT – All That’s Behind

Kiadó: My Kingdom Music

Weboldal: myspace.com/vehementweb

Kiadás éve: 2009

Stílus: Thrash Metal

 

 

 

 

Az olasz metal színtérről eddig csak black és gothic bandákkal találkoztam, de természetesen az ottani underground is sokkal népesebb annál, hogy ilyen szinten kategorizálni lehessen. Itt van mindjárt a Vehement, akik jóféle thrash metalt nyomnak. Ami a hatásaikat illeti, a Bay Area, sőt a komplett amcsi színtér zenekarait fel lehetne sorolni, úgyhogy ebbe inkább nem megyek bele. Aki kicsit is otthon van a műfajban, tudja, miről beszélek.
Egyszer mondta valaki, a jó thrasht onnan lehet felismerni, hogy ocsmány a borítója. Ez a megállapítás jelen lemezre is igaz, nem is értem, hogy a – többek között – zseniális Nile artworkoket készítő Nerve Design műhelyéből hogy kerülhetett ki egy ilyen félresikerült kép. A lényeg viszont szerencsére ezúttal is maga a zene.

Az olasz nyelvű intro után bele is csapnak a lecsóba, érkezik az első gyűlölet-adag a Slow Drowning Of Morality képében, jó kis headbanger riffekkel és az obligát társadalomkritikus szövegekkel. A lendület hiányára nem lehet panaszkodni később sem, Stefano dobos szinte folyamatosan használja a kétlábgépet, Mick Cordioli pedig a basszusozás mellett úgy üvölt, mintha dührohamában gyilkolni készülne. Mick a vokálok terén igyekszik némi változatosságot is felmutatni, több helyen mélyebb hörgéseket is megereszt, sőt, a Slaughter House Of Parliament-ben még a dallamos énekkel is megpróbálkozik. De a Mask-ben például a refrént amolyan Chuck Billy-módra bömböli, ami összességében is a legemlékezetesebb pillanatok közé tartozik. A változatosságot mi sem bizonyítja jobban, mint hogy blackes hatású károgást is hallhatunk a Memento Mori-ban csakúgy, mint a blastbeatekkel megtűzdelt No Reason To Foght For-ban. Ez utóbbi tételnél a durvulat rész után a két bárdista dallamosabb gitárharmóniákat játszik, hogy aztán újra visszatérjen a nyers agresszió.

A High Blood Pressure főriffje mondjuk olyan, amit kis túlzással minden valamire való old school thrash banda eljátszott már korábban, de ezt, ismerve a műfaj szűkös kereteit, nem igazán lehet a srácok szemére vetni, pláne úgy, hogy az őserő ebben a dalban is ott van. A The Art Of Opression névre hallgató záró opusz mögé egy körülbelül ugyan olyan hosszúságú rejtett track is felkerült. Gitárszólóból nincs sok a lemezen, viszont ezeket ügyesen helyezték el, tényleges pluszt adva a zenének. A számok többsége a stílushoz mérten nem számít rövidnek, így helyet kaphatnak az intellektuálisabb megoldások, kisebb csavarok is. A négy fiatalember pedig lazasággal nyomja végig a témákat, hogy az a műfaj nagy öregjeinek is becsületére válna.

Akárhogyan is, ez egy roppant erős thrash anyag, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy az All That’s Behind a taljánok bemutatkozó albuma. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy nagyon magasra tették mércét, kíváncsian várom, hogy következőre mit hoznak majd össze, biztosan hallani fogunk még felőlük.

Tracklist:

1. Al Suelo Todo El Mundo
2. The Slow Drowning Of Morality
3. All That’s Behind
4. Preachers Of Warfare
5. Mask
6. Slaughter House Of Parliament
7. Memento Mori
8. High Blood Pressure
9. No Reason To Fight For
10. The Art Of Oppression

Pontszám: 8.5

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár